fredag 11 december 2015

Onsdagskalas

9 december 2015

Den Andre David fyller år om ungefär en månad, men eftersom nästan ingen är här då, firade vi honom ikväll istället. Den Andre David (som jag för övrigt kallar Den Andre David för att skilja honom från Dave, och alla andra Davidar jag känner) bor också på internatet och går en medicinsk yrkesutbildning. Han stod i köket och vispade grädde och satte ihop tårtor under tiden jag, Dave, och Frida låg och sov i sofforna i vardagsrummet bredvid. Ibland behöver man helt enkelt sova middag med sina vänner!

Frida fick sedan fria händer att dekorera den ena av tårtorna, ett projekt hon satte igång med stor entusiasm. Jag satt mittemot henne med en tekopp och lät mig underhållas en lång stund av hennes förtjusta fnissande när hon lade godisbitar på grädden. Därefter kom de flesta andra C-husarna ner, vi fikade, och avslutade med att sjunga Ja må han leva. 

Det är mysigt med internat.


Mästerdekoratören i farten

Gräddtårta och Prinsesstårta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar