tisdag 8 december 2015

Inte mera moln

3 december 2015

Vimmerby tycks ligga under ett konstant molntäcke den mesta tiden. De senaste dagarna när jag har vaknat har det varit daskigt väder med ett allmänt grått ljus, och det har sedan inte förändrats det minsta under hela dagen fram till skymningen, där det vid klockan fyra blir nattmörkt. Idag drog jag upp rullgardinen och möttes av solen! Woho! Jag längtar visserligen efter frost och snö, men lite sol då och då skadar verkligen inte. Jag skuttade snarare än gick till skolan, uppiggad av ljuset. Skickade ett foto till Bogdan, som klagade avundsjukt, eftersom Skottland bjuder på ännu mer grå dimma än Vimmerby.

Jag kunde dessutom gå därifrån tidigare, eftersom vi bara jobbar på våra redovisningar om Barnkonventionen de sista två lektionerna. Jag har mitt föredrag helt klart för mig, och min lärare tyckte att eftersom jag bor här kunde jag lika gärna gå hem och öva på det, som att sitta av tiden i skolan.

God morgon solen och hej igen!

Julpynt i skolan, jag blir alltid glad när jag ser det

På kvällen blev det middag med internatarna igen, och ikväll hade vi åsiktskraftiga diskussioner om grammatik. Det blev så livat att vi till slut satt uppdelade vid två olika bord... Jag har inte skrattat så mycket på ett tag, det var helt fantastiskt att höra allas argument... Skitbra, faktiskt. ("Men om det är skit, då är det ju inte bra, det blir ju motsägelsefullt.." "Nej men det sista ordet är ju bra och det innebär..." "Vänta! Lyssna här..")

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar