tisdag 8 december 2015

Avslutad bok

2 december 2015

Har bara två lektioner på onsdagar, med ett stort glapp emellan, så jag traskade iväg på en långpromenad på rasten. Hade egentligen inte tänkt vara borta så länge som jag var (närmare två timmar) men det var så härligt väder ute (fortfarande mulet men liksom ljust mulet) att jag inte kunde förmå mig själv att gå hem. Inte förrän jag absolut var tvungen, och då var det med något stressiga steg, för att inte missa lunchen!

På kvällen har jag suttit och läst i min nya myshörna, och avslutade den bok som jag plockade upp på flygplatsen i Danmark senast jag var där. Jesse Andrews Me and Earl and the Dying Girl är på vissa sätt en typisk high school-skildring, men ändå en annorlunda läsupplevelse. Syftet med boken är inte självklart precis förrän i slutet, den är rått ärlig och ändå komisk, och trots att karaktärerna är fruktansvärt mänskliga och egentligen inte särskilt sympatiska alla gånger, så faller man för dem. Jag gillade den, det var en lättsam och annorlunda läsning.


Skåda mitt bord berett med en handduk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar