söndag 29 september 2013

Över Themsens smutsiga vatten

29 September 2013 

Mötte det trevligaste gamla paret idag när vi satt och mumsade på kyrkkaffet efter gudstjänsten. Det tog inte lång tid innan vi hittade lite gemensamma nämnare att diskutera, och det var på det hela taget en mycket bra fikastund. Jag gillar verkligen svenska kyrkan.

Vår plan var att efteråt ta en guidad tur genom Buckingham Palace, eftersom det idag var sista dagen för säsongen som man kan gå på den. Tyvärr var alla biljetter slutsålda, så vi fick göra upp nya planer. Den nya planen innefattade Themsen, och en båt.

Jag har åkt båt över Themsen förut, och det var ungefär samma upplevelse den här gången. En mycket trevlig och turistig upplevelse, med en oerhört charmig båtnisse som skämtsamt guidade under tiden. Han var det mest londoniskt brittiska och jag blev lite allmänt kär i honom. Det trots att jag vet att han gör det här hela säsongen och säger ungefär samma sak flera gånger om dagen...

Vilket han gjorde. Vi åkte tur och retur från Westminster pier till Tower Millenium pier, och hörde alltså infon två gånger. Det var lite variation, men inte mycket. Dock fortfarande trevligt.

Vädret ändrades under båtturen från sensommar till höst... Lekte lite med mina bilder i redigeringen också:




Jag var turist. Ibland måste man göra det också. Trots att jag bor här. Woho!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar